Με την έκθεση «Αγροποιητική: χώματα/σώματα» εγκαινιάζεται το Μουσείο Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης της Κύπρου, σηματοδοτώντας την έναρξη της λειτουργίας του στο πλαίσιο της Κυπριακή Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2026. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2026 και η έκθεση θα υποδέχεται το κοινό από τις 30 Ιανουαρίου.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Υφυπουργείο Πολιτισμού, η έκθεση παρουσιάζει την τέχνη ως πεδίο διαλόγου και πολιτιστικής διπλωματίας, αναδεικνύοντας κοινές ευρωπαϊκές αξίες μέσα από το κυπριακό καλλιτεχνικό βλέμμα. Σε επιμέλεια της Δρος Έλενας Πάρπα, η έκθεση εξερευνά έννοιες όπως το τοπίο, η φύση, η γη και το σώμα, μέσα από έργα που συνδέουν το τοπικό με το παγκόσμιο.
Συμμετέχουν περισσότεροι από πενήντα καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες από την Κύπρο, ενώ ο τίτλος της έκθεσης αντλείται από δοκίμιο της Πορτογαλίδας καλλιτέχνιδας Φιλίπα Σέζαρ και εντάσσεται σε ένα ευρύτερο διεπιστημονικό πλαίσιο προβληματισμού γύρω από τη σχέση ανθρώπου και φύσης.
Η έκθεση συνοδεύεται από ειδική έντυπη έκδοση, ξεναγήσεις, παρουσιάσεις καλλιτεχνών, κινηματογραφικές προβολές, συμπόσιο και εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές, με τις λεπτομέρειες του παράλληλου προγράμματος να ανακοινώνονται προσεχώς.






