Σε εφαρμογή φαίνεται να οδηγείται η εγκατάσταση συστήματος ελέγχου μέσης ταχύτητας στους κυπριακούς αυτοκινητόδρομους, σε μια προσπάθεια περιορισμού των επικίνδυνων ταχυτήτων και των θανατηφόρων συγκρούσεων.
Το σύστημα θα λειτουργεί με κάμερες στις εισόδους και εξόδους των δρόμων μεταξύ των πόλεων. Μετρώντας τον χρόνο που χρειάζεται ένας οδηγός για να διανύσει τη διαδρομή, οι αρχές θα μπορούν να υπολογίζουν αν κινήθηκε πάνω από το επιτρεπόμενο όριο. Αν η άφιξη καταγραφεί νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο, θα επιβάλλεται καταγγελία.
Παρότι το επίσημο όριο είναι 100 χλμ/ώρα, η αξιολόγηση θα γίνεται με βάση τα 120 χλμ/ώρα ως ανώτατο πρακτικά αποδεκτό όριο, ενώ σε περίπτωση παράβασης το πρόστιμο θα υπολογίζεται από τα 100 χλμ/ώρα.
Η Τροχαία εκτιμά ότι σε συνδυασμό με άλλες παρεμβάσεις θα περιοριστούν σημαντικά τα δυστυχήματα. Μεταξύ αυτών είναι η αναβάθμιση των κινητών καμερών ώστε να καταγράφουν οδηγούς που κρατούν κινητό τηλέφωνο ή δεν φορούν ζώνη ασφαλείας, συνήθειες που συνδέονται με μεγάλο αριθμό θανάτων στους δρόμους.
Παράλληλα, προβλέπεται αυστηροποίηση και στο θέμα της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Οδηγοί που θα εντοπίζονται δύο φορές μέσα σε 12 μήνες με υψηλές ενδείξεις αλκοόλης — πάνω από τα όρια εξώδικης ρύθμισης — θα χάνουν άμεσα την άδεια οδήγησης. Το επιτρεπτό όριο παραμένει στα 21μg, ενώ άνω των 71μg η υπόθεση οδηγείται στο δικαστήριο και για νέους οδηγούς το όριο είναι 9μg.






