Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης οδεύει η επαρχία Λευκωσίας στον τομέα του πόσιμου νερού. Ο πρόεδρος του Επαρχιακού Οργανισμού Αυτοδιοίκησης, Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης, παρουσιάστηκε ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Γεωργίας σε μια δραματική τοποθέτηση, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το υφιστάμενο σύστημα υδροδότησης λειτουργεί στα όριά του. Οι υποδομές του Τμήματος Αναπτύξεως Υδάτων μπορούν να παρέχουν έως 12.000 κυβικά μέτρα ημερησίως, αριθμό που η κατανάλωση αγγίζει ήδη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. «Οποιαδήποτε αστοχία ή έκτακτο περιστατικό μπορεί να τινάξει το σύστημα στον αέρα», τόνισε ο κ. Γιωρκάτζης. Η κατάσταση κρίνεται οριακή κυρίως στην ευρύτερη περιοχή Λακατάμιας, Ανθούπολης, Δευτεράς, Ανάγυιας και Εργατών. Η ραγδαία οικιστική ανάπτυξη επιδεινώνει τα πράγματα — μόνο μέσα σε δύο χρόνια οι συνδέσεις στις δεξαμενές Γλυφού αυξήθηκαν κατά 1.004, με ρυθμό αύξησης 5-7% ετησίως.
Ακόμη πιο ζοφερή εμφανίζεται η εικόνα για τη Δυτική Λευκωσία. Κοινότητες όπως η Κοκκινοτριμιθιά, το Παλαιομέτοχο, το Μάμμαρι και το Μένοικο εξυπηρετούνται από πρόχειρες λύσεις. Περιοχές όπως η Δένεια, το Ακάκι, η Περιστερώνα και ο Αστρομερίτης παραμένουν αποκομμένες από τα κυβερνητικά υδατικά έργα, βασιζόμενες αποκλειστικά σε γεωτρήσεις που σιγά-σιγά στερεύουν. Ο ΕΟΑ έχει ήδη επενδύσει σε νέα δεξαμενή 10.000 κυβικών μέτρων για ενίσχυση της αυτονομίας, ωστόσο η μεταφορά νερού στις δεξαμενές παραμένει ευθύνη του κράτους. Στόχος είναι η πλήρης ένταξη όλων των κοινοτήτων στον ΕΟΑ μέχρι το 2029.






