Σε αυξημένη επιφυλακή βρίσκεται το σύστημα υγείας, μετά την καταγραφή επτά θανάτων νοσηλευόμενων ασθενών με επιβεβαιωμένη γρίπη από την αρχή της τρέχουσας επιδημικής περιόδου. Όπως έγινε γνωστό, την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη στο Υπουργείο Υγείας, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό των ενεργειών για τη διαχείριση της αυξημένης πίεσης στα νοσηλευτήρια.
Σύμφωνα με τα επιδημιολογικά δεδομένα, οι θάνατοι αφορούν ηλικιωμένα άτομα που νοσηλεύτηκαν από τον Δεκέμβριο μέχρι σήμερα σε νοσηλευτήρια του δικτύου επιτήρησης, με την πλειονότητα να παρουσιάζει συννοσηρότητες.
Κατά την ίδια περίοδο, συνολικά 98 ασθενείς με γρίπη χρειάστηκαν νοσηλεία. Οι 85 νοσηλεύτηκαν σε κρατικά νοσοκομεία του ΟΚΥπΥ και οι 13 σε ιδιωτικά νοσηλευτήρια. Από τα περιστατικά αυτά, τα 39 επιβεβαιώθηκαν με μοριακή εργαστηριακή διάγνωση, ενώ τα υπόλοιπα 59 μέσω τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου.
Η έκτακτη σύσκεψη στο Υπουργείο Υγείας πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του ΟΚΥπΥ, του ΟΑΥ και εκπροσώπων ιδιωτικών νοσηλευτηρίων, με κύριο αντικείμενο τη διαχείριση των νοσηλευόμενων ασθενών και τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων κλινών, μέσω συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Παράλληλα, τονίζεται ότι ο μηχανισμός υγείας είναι επαρκώς προετοιμασμένος, ενώ επαναλαμβάνεται η σημασία του εμβολιασμού ως βασικού μέτρου πρόληψης. Το Υπουργείο Υγείας απευθύνει έκκληση προς το κοινό να τηρεί τα ατομικά μέτρα προστασίας, όπως η συχνή υγιεινή των χεριών, η χρήση μάσκας σε κλειστούς χώρους, η απολύμανση επιφανειών και ο επαρκής αερισμός.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στη συμπεριφορά σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων, με σύσταση για αυτοπεριορισμό, χρήση μάσκας, διαγνωστικό έλεγχο και άμεση επικοινωνία με τον προσωπικό ιατρό, ώστε να περιοριστεί η διασπορά και να προστατευτούν οι ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.






